PPOD 01

02.04.2015 14:40

Mosty

Když Bůh stvořil svět, bylo všechno naprosto dokonalé. Země zářila krásou a všichni žili společně v pokoji a míru. Jednoho dne však závistiví ďábel hluboce rozbrázdil zemi a dal tak vzniknout roklím a řekám. Lidé se najednou ocitli v odloučení. Když Bůh viděl, jak se lidé hledají a jak naříkají, dal jim most, aby mohli obnovit narušené vztahy: Dal jim slovo!

 Ano, slovo je nejcenějším mostem, který existuje mezi lidmi. Hezky to říka spisovatel Luciano de Crescenzo, když Sokratovi vkládá do úst tuto úvahu: ,,Dej mi sluch, Kristone, protože slovo je pro člověka pravým Božím darem, rozhovor je tou jedinou cestou, kterou mají nepřátelé, aby se vyhnuli sporům. Blahoslavení ti, kdo hovoří, i když hovoří příliš!" Pokoj je vítěztvím rozhovoru nad silou.

Krtek, kocour, skřivan a slavík

Krtek, kocour a skřivan se jednou pustili do povídání o tom, o tom jak by bylo možné co nejlépe poznat život. Krtek říkal: ,, Já hrabu, a tak se dostávám k samotným kořenům skutečnosti!" Kocour odpověděl: ,,Já pozorně sleduji všechno kolem sebe, a když přijde správná chvíle, rychle se vymrštím a skočím!" Skřivan se přidal: ,,Já si létám ve výškách a pozoruji, jak se svět otáčí!" A tu všichni tři uslyšeli radostný zpěv - byl to slavík. ,,Copak děláš ty?" ptali se ho. ,,Já? Jsem prostě spokojený se svým životem!"

Jaký smysl má žít třeba stovky let, a přitom si nechat proklouznout život mezi prsty? Život je třeba chytit ,,za pačesy" a těšit se z něho! ,,Pane učiň, aby se mi život zdál tak chutný, že se do něj s radostí zakousnu!"